Khamis, 26 Disember 2013

Baju kurung bercekak

Teks: Rozida Ismail

Akhirnya apa yang diimpikan oleh anak ketiga saya, Nisa menjadi kenyataan. Khamis lepas Nisa menerima surat tawaran dari Maahad Hamidiah Kajang untuk meneruskan pelajaran di situ. Tarikh pendaftaran hanya tinggal 10 hari. Isnin lepas suami saya ke sekolah tersebut untuk mengambil borang dan senarai barang keperluan untuk tinggal di asrama. Dalam senarai tertulis baju kurung bercekak. Memang selama ini tidak pernah saya mendengar bahawa ada uniform sekolah sebegitu. Apabila bertanya dengan rakan adik saya yang anaknya juga belajar di situ, katanya boleh dibeli di kedai Mubarak di Kajang. Hendak membuat atau menempah baju sebegitu memang tidak sempat.

Akhirnya saya mencari kedai Mubarak di Kajang yang katanya terletak berhampiran Parkson Kajang. Memang agak mudah mencarinya tetapi hendak mencari parkir agak susah. Dahulu saya belajar di UKM dan sering ke Kajang. Tetapi kini Kajang sudah banyak berubah. Cuma saya berasa seperti berada di Medan Indonesia pula kerana keadaannya yang agak sesak. Selepas satu pusingan kami memilih untuk parkir di bangunan Metro Kajang. Untuk ke Mubarak Store hanya perlu melintas jalan sahaja.
Promosi percuma untuk Mubarak Store Kajang.

Ketika itu tidak ada saiz baju yang sesuai untuk Nisa. Saya terpaksa mengambil satu saiz lebih besar. Bimbang nanti tidak ada baju hendak dipakai ketika mendaftar. Ketika membayar saya ternampak satu lagi cawangan Mubarak di Precint Diplomatik Putrajaya. Kami memutuskan untuk ke sana bagi mencari sehelai lagi baju kurung bercekak.

Alhamdulillah, di Precint Diplomatik ada baju yang sesuai dengan badannya.
Beginilah rupanya baju kurung lengan bercekak. Potongan kurung pesak tetapi berlengan kemeja. 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan