Jumaat, 1 November 2013

Kau yang Satu

Teks: Rozida Ismail

Sekadar ingin berkongsi. Ini adalah cover novel terbaru saya yang diterbitkan di blog Ilham Karangkraf. Novel ini merupakan sambungan novel Rela Kupujuk (ada dijual dalam bentuk naskhah bercetak). Untuk pelajar yang bakal bercuti panjang November - Disember ini, bolehlah baca novel ini secara percuma di Ilham Karangkraf. Novel yang dipaparkan di blog ini hanyalah versi ringkas, iaitu versi draf sahaja. Jika ingin membaca versi panjang lebar yang telah saya murnikan, bolehlah baca di http://dinda-novel2u.blogspot.com/ Ini merupakan antara blog awal saya sebelum belajar membina blog dari Akademi Bekerja Dari Rumah.

Dalam novel Rela Kupujuk, Nadirah dan Saiful (watak hero dan heroin) masih di bangku sekolah menengah. Manakala  Kau yang Satu mengisahkan kedua-dua remaja ini telah melanjutkan pelajaran ke universiti. Sebenarnya saya merancang trilogi untuk kisah Nadirah dan Saiful ini, iaitu dalam novel ketiga, mereka telah dewasa dan bekerja. Semua plot ada dalam kepala saya, tetapi belum dicurahkan di atas skrin komputer. InsyaAllah, saya cuba menyiapkan novel ini kerana inilah antara cita-cita besar saya. Saya sangat mengalu-alukan kritikan yang membina untuk menjadikan impian saya ini suatu kenyataan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan