Jumaat, 26 Julai 2013

Projek Raya 2013 aka Syawal 1434

Salam,
Sekejap sahaja kita sudah memasuki hari ke-17 berpuasa. Projek fasa 1 saya sudah siap, empat pasang baju kurung untuk kami anak beranak yang perempuan untuk dipakai pada hari raya pertama. Tahun ini pencapaian saya lebih baik daripada tahun lepas. Tahun ini saya berjaya menjahit tulang belut di leher semua baju. Projek fasa kedua ialah menjahit baju kurung juga untuk dipakai pada hari raya kedua. Kali ini hanya 3 pasang yang perlu dijahit. Saya tidak menambah baju kurung lagi pada si kecil kerana dia sedikit lasak dan seluar panjang lebih sesuai untuknya. Walaupun begitu, masih ada lebihan kain dari fasa 1. Apabila saya ukur, cukup untuk membuat sehelai blaus. Jadi saya hadiahkan blaus ini untuk pembantu rumah saya yang telah bersama kami selama hampir 11 tahun. Dia sangat gembira kerana tahun ini dapat memakai baju hasil jahitan majikannya. Projek Raya 2013 Fasa 2 akan bermula hari ini dan dijangka siap menjelang raya. Saya kira 2 minggu adalah tempoh yang realistik. Lagipun saya akan bercuti awal 2 hari untuk menyambut hari raya.
Silalah pilih, dari saiz XXS, S, M, L. 
Siap menjahit, perlu memikirkan tudung pula untuk dipadankan dengan baju. Jadi, selepas ini kami akan ke Jalan Tuanku Abdul Rahman pula untuk memilih tudung mengikut cita rasa masing-masing.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan